24-proc. wzrost Biedronki potwierdzony

Właściciel Biedronki opublikował oficjalne wyniki za 2011 r.

Firma podała, że polska sieć generuje już 59 proc. przychodów Jeronimo Martins. Obroty Biedronki wyniosły 23,8 mld zł (5,8 mld euro), co oznacza, że zwiększyły się w 2011 r. o 24,2 proc. (w złotówkach). Powołując się na GUS, spółka porównuje ten wzrost z 2,8-proc. wzrostem sprzedaży artykułów spożywczych.

Przez 12 miesięcy otwarto 239 nowych Biedronek, a 99 zmodernizowano.  25 proc. otwarć przypadło na największe miasta. Jeronimo Martins Dystrybucja chce w nich jeszcze wzmocnić swoją pozycję. Inwestycje w naszym kraju wyniosły 312 mln euro. Rok 2011 Biedronka zakończyła z 1873 sklepami.

– Konsekwentnie rozwijamy sieć sklepów i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, m.in. dzięki inwestycjom w nowy układ i lepszą ergonomię placówek – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka, dodając, że dziennie placówki sieci odwiedza około 3 mln klientów.

Spółka w komunikacie podkreśla, że Biedronka wciąż postrzegana jest jako cenowy lider, co ma znaczenie dla strategicznego celu sieci - zwiększania średniego koszyka zakupowego (równolegle z jej rozwojem). Krokiem w osiągnięciu tego celu ma być nowy układ sklepu. Poprawia on widoczność świeżych, łatwo psujących się produktów, głównie owoców i warzyw. Testy w sklepach z nowym layoutem pokazały, że rośnie sprzedaż  tych kategorii. Poza tym przyczynia się on do większego ruchu klientów w ciągu dnia. Dlatego wprowadzanie nowego układu ma być w Biedronce kontynuowane i zakończone w całej sieci w ciągu roku.

Jeronimo Martins Dystrybucja podtrzymuje plany rozbudowania sieci do 3 tys. lokalizacji przed końcem 2015 r.