24-proc. wzrost Biedronki potwierdzony
Właściciel Biedronki opublikował oficjalne wyniki za 2011 r.
Przez 12 miesięcy otwarto 239 nowych Biedronek, a 99 zmodernizowano. 25 proc. otwarć przypadło na największe miasta. Jeronimo Martins Dystrybucja chce w nich jeszcze wzmocnić swoją pozycję. Inwestycje w naszym kraju wyniosły 312 mln euro. Rok 2011 Biedronka zakończyła z 1873 sklepami.
– Konsekwentnie rozwijamy sieć sklepów i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, m.in. dzięki inwestycjom w nowy układ i lepszą ergonomię placówek – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka, dodając, że dziennie placówki sieci odwiedza około 3 mln klientów.
Spółka w komunikacie podkreśla, że Biedronka wciąż postrzegana jest jako cenowy lider, co ma znaczenie dla strategicznego celu sieci - zwiększania średniego koszyka zakupowego (równolegle z jej rozwojem). Krokiem w osiągnięciu tego celu ma być nowy układ sklepu. Poprawia on widoczność świeżych, łatwo psujących się produktów, głównie owoców i warzyw. Testy w sklepach z nowym layoutem pokazały, że rośnie sprzedaż tych kategorii. Poza tym przyczynia się on do większego ruchu klientów w ciągu dnia. Dlatego wprowadzanie nowego układu ma być w Biedronce kontynuowane i zakończone w całej sieci w ciągu roku.
Jeronimo Martins Dystrybucja podtrzymuje plany rozbudowania sieci do 3 tys. lokalizacji przed końcem 2015 r.