"Handel" inwestuje w badania eyetrackingowe

Po raz pierwszy w historii prasy handlowej w Polsce wykorzystano ten rodzaj badań postrzegalności tytułu prasowego.

Grupa badawcza IQS na zlecenie VFP Communications, wydawcy miesięcznika „Handel”, zrealizowała pierwsze w historii prasy handlowej w Polsce badanie eyetrackingowe.

- Jako jedyni postanowiliśmy badać nie tylko dotarcie, ale także to, w jaki sposób czytelnicy odbierają nasze czasopismo na tle wybranej konkurencji – mówi Piotr Myszak, dyr. sprzedaży w VFP Communications. Badanie objęło również tytuły konkurencyjne: „Wiadomości Handlowe” i „Poradnik Handlowca”.

Badania analizują dopasowanie stylu czasopisma do potrzeb i oczekiwań czytelnika, m.in. czas i wagę przykładaną do czytania reklam w tego typu tytułach. „Handel” jako jedyny tytuł w segmencie nie zamieszcza reklam na okładce. Jest pismem wydawanym w formule magazynowej.

„Handel” to najstarszy w swej grupie, wydawany od 1993 r. tytuł skierowany do właścicieli i kierowników sklepów z kanału tradycyjnego, hurtowni oraz producentów branży FMCG.