SAB Miller rośnie dzięki nowym rynkom
Afryka, Ameryka Łacińska i Azja to konie pociągowe koncernu SAB Miller, drugiej na świecie po AB InBev grupy piwowarskiej. W dół ciągną wyniki w Europie i Ameryce Północnej.
Najszybszy wzrost sprzedaży przyniósł piwowarowi kontynent afrykański (w górę o 23 proc.), dwucyfrowo wzrosła też sprzedaż w Ameryce Łacińskiej i Azji (o 16 i 15 proc.). Ten ostatni region pociągnęły w górę Chiny i dokonane tam akwizycje. W Europie i Ameryce Północnej przychody spadły o 6 proc. w przypadku obu kontynentów.
SAB Miller niedawno uzgodnił warunki przejęcia australijskiego Foster'sa, teraz przymierza się do wspólnego z tureckim Anadolu Efes przedsięwzięcia obejmującego Rosję, Ukrainę i inne kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, Turcję, rynki Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej.