SAB Miller rośnie dzięki nowym rynkom

Afryka, Ameryka Łacińska i Azja to konie pociągowe koncernu SAB Miller, drugiej na świecie po AB InBev grupy piwowarskiej. W dół ciągną wyniki w Europie i Ameryce Północnej.

SAB Miller, właściciel m.in. działającej w Polsce Kompanii Piwowarskiej, ogłosił dobre wyniki za półrocze zakończone 30 września. Zarówno przychody, jak i EBITDA wzrosły o 10 proc., a zysk netto - o 11 proc. Na czysto SAB Miller zarobił 1,6 mld dol. przy przychodach na poziomie 15,7 mld dol.

Najszybszy wzrost sprzedaży przyniósł piwowarowi kontynent afrykański (w górę o 23 proc.), dwucyfrowo wzrosła też sprzedaż w Ameryce Łacińskiej i Azji (o 16 i 15 proc.). Ten ostatni region pociągnęły w górę Chiny i dokonane tam akwizycje. W Europie i Ameryce Północnej przychody spadły o 6 proc. w przypadku obu kontynentów.

SAB Miller niedawno uzgodnił warunki przejęcia australijskiego Foster'sa, teraz przymierza się do wspólnego z tureckim Anadolu Efes przedsięwzięcia obejmującego Rosję, Ukrainę i inne kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, Turcję, rynki Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej.