Marki własne zyskują, promocje tracą

Produkty pod markami sieci zdobywają udziały w całej Europie w miarę ograniczania liczby promocji produktów markowych.

Największy spadek liczby promocji odnotowała Wielka Brytania, gdzie promocji było najwięcej - wynika z raportu SymphonyIRI. Wyraźne spadki widać także we Francji, w Holandii, Niemczech i Hiszpanii. Rośnie natomiast rola marek własnych, gdyż detaliści rozwijają swoje programy dla produktów pod tymi markami i oferują korzystne ceny, a ich udział w wartości sprzedaży wzrasta.

Według raportu konsumenci wciąż szukają dobrej jakości za nieduże pieniądze. W przeciwieństwie do wcześniejszych okresów, gdy klienci chętnie korzystali z promocji polegających na zakupie multipacków, w 2011 r. konsumenci ograniczyli ilość kupowanych za jednym razem produktów.

Badanie pokazało też, że w dotkniętych kryzysem Włoszech i Grecji detaliści częściej promują swoje marki własne, co może mieć wpływ na mniejszą rolę strategii promocji produktów markowych.