Trzeci kwartał satysfakcjonuje Emperię

Przy okazji publikacji wyników prezes firmy Artur Kawa poinformował, że teraz Emperia stawia przede wszystkim na rozwój dystrybucji.

- W trzecim kwartale osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki pomimo trudnej sytuacji, w jakiej przyszło nam działać – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding. Działalność kontynuowana przyniosła Grupie przychody ze sprzedaży na poziomie 1,4 mld zł, czyli o 6,2 proc. wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej. EBITDA wzrósł o 18,9 proc., do 53,7 mln zł, a zysk netto osiągnął 32,2 mln zł, co oznacza wzrost o 29,2 proc. rok do roku.

Według stanowiska firmy umowa inwestycyjna z Eurocashem już nie obowiązuje, w związku z czym Emperia powróciła do rozwoju segmentu dystrybucyjnego. Zapowiada rozwój organiczny, kolejne fuzje i akwizycje. Stawia też na rozwój sieci franczyzowych, szczególnie nowego projektu pod szyldem Minutka (który za dwa lata skupiać ma tysiąc sklepów) oraz współpracę ze spółdzielniami i budowę sieci Gama.

Jednocześnie Emperia zakończyła zbieranie wiążących ofert zakupu części detalicznej holdingu. Artur Kawa nie zdradza, ile firm złożyło ostateczne oferty, ale wśród chętnych są zarówno inwestorzy z branży detalicznej, jak i finansowej. Zarząd nie spieszy się też ze zdradzeniem terminu ostatecznej decyzji, choć można się jej spodziewać jeszcze w tym roku. Czas na zamknięcie transakcji ma do końca marca 2012 r.

Artur Kawa liczy, że pozbycie się sieci detalicznych pozwoli firmie jako dystrybutorowi pozyskać nowych klientów. Emperia chce umocnić swoją pozycję w niektórych regionach. Pierwszym krokiem w tym było podpisanie we wrześniu listu intencyjnego w sprawie przejęcia Nadwiślanki, hurtowni działającej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.