Kolejne odchudzanie produktów Coca-Coli

To efekt wydania przez Komisję Europejską zgody na stosowanie stewii w charakterze słodzika w produktach spożywczych i napojach w całej Europie.

Z decyzji KE zadowolona jest m.in. Coca-Cola. - Dodanie stewii [rośliny o bardzo słodkich liściach - przyp. red.] do asortymentu słodzików, które obecnie stosujemy w naszych napojach, umożliwi nam wprowadzanie dalszych innowacji oraz oferowanie konsumentom napojów o jeszcze lepszym smaku - podkreśla firma.

Jej przedstawiciele tłumaczą, że wprowadzenie stewii to kolejny etap w rozwoju kategorii produktów typu „zero kalorii” realizowanym przez Coca-Cola Europe. Prawie 30 lat temu firma wprowadziła na rynek pierwszy napój bezkaloryczny – Coca-Colę light. Obecnie dwie trzecie marek napojów należących do koncernu ma warianty o zerowej lub obniżonej kaloryczności, a produkty tego typu stanowią 30 proc. wielkości sprzedaży 140 marek firmy Coca-Cola w Europie.

Dzięki poszerzeniu gamy produktów średnia zawartość kalorii w jednej porcji napojów gazowanych produkowanych przez Coca-Cola Europe spadła o 10 proc. w ciągu ostatnich 10 lat.

Słodziki produkowane ze stewii są od lat stosowane w wielu krajach, np. w Japonii i Paragwaju, a dopuszczono je do stosowania m.in.: w USA, Kanadzie i we Francji.