Sprzedaż Carlsberga skurczyła się przez chłodne lato

Kiepska pogoda i słaby wynik na ważnym dla producenta rosyjskim rynku spowodowały spadek sprzedaży Carlsberga. Dobrze wypadła Azja, nieźle - Polska.

W III kwartale sprzedaż Carlsberga spadła o 2 proc., do 17,4 mld duńskich koron. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy Carlsberga wzrósł lekko o 2,01 mld koron, z 1,94 mld przed rokiem. Wolumen sprzedaży piwa spadł do 40,4 mln hektolitrów, z 40,8 mln rok temu. Na cały rok spółka oczekuje wzrostu zysku o 5-10 proc.

Motorem wzrostu były przede wszystkim kraje azjatyckie. W Europie Wschodniej wzrosła sprzedaż na Ukrainie, ale wyniki obciążył bardzo ważny rynek rosyjski, wciąż odczuwający skutki podwyżki akcyzy w 2010 roku.

W Polsce Carlsberg zwiększył zarówno udziały rynkowe, jak i wolumen sprzedaży. Nasz rynek został wymieniony jako jeden z dwóch - obok Wielkiej Brytanii - dzięki którym sprzedaż w regionie Europy Północno-Zachodniej wzrosła.