Nowy projekt Lekkerlanda - dla małych

Niemiecki hurtownik wprowadza nowy koncept logistyczny, który umożliwi mu obsługiwanie najmniejszych kiosków.

Nowa strategia dystrybucyjna ma umożliwić Lekkerlandowi konkurowanie z hurtowniami cash & carry oraz zwiększyć lojalność klientów. Kioski generują jedną czwartą sprzedaży dystrybutora.

Projekt zakłada współpracę z przewozową firmą DHL. Właściciele najmniejszych placówek, które mają tak małą powierzchnię, że wymagają mniejszych i częstszych dostaw, będą mogli składać zamówienia przez internet, a przesyłkę z towarami dostarczy im DHL. Zamówienia dokonane przed godz. 13 zostaną dostarczone następnego dnia, a te o wartości powyżej 50 euro będą dostarczane za darmo. Nowa usługa pilotowana będzie z centrum dystrybucyjnego w Oberhausen w Nadrenii Westfalii i do kwietnia 2012 r. obejmie całe Niemcy.

Lekkerland zapewnia, że nowa usługa nie spowoduje zmniejszenia floty własnej dystrybutora ani nie pociągnie za sobą redukcji miejsc pracy.