Wawel zainwestował i się opłaciło

Dariusz Orłowski, prezes spółki, wskazuje na spore inwestycje i miliony wydane na promocje. Wszystko po to, by rosnąć szybciej niż rynek.

W III kwartale 2011 r. przychody firmy Wawel ze sprzedaży wyniosły 120,9 mln zł, co oznacza 34,4-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. Zysk netto zwiększył się natomiast z 10,8 mln zł w roku 2010 do 14,7 w III kwartale 2011 r.

Od stycznia do września 2011 r. przychody Wawelu sięgnęły 314,5 mln zł, wobec 251,3 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wzrósł do 36,8 mln zł, z 10,8 mln zł. W tym roku przed spółką jest jeszcze najlepszy okres sprzedażowy, który tradycyjnie przypada na IV kwartał.

Dariusz Orłowski, prezes Wawelu (na zdjęciu), komentuje, że dobre wyniki zostały osiągnięte mimo wielomilionowych inwestycji.

- Na doposażenie fabryki wydaliśmy około 25 mln zł. Zwiększyliśmy też, proporcjonalnie do wzrostu przychodów, wydatki na działania marketingowe. W całym 2011 r. na promocję produktów pod marką Wawel wydamy łącznie 12-15 mln zł - mówi Dariusz Orłowski.

W 2012 r. Wawel rusza z rozbudową zakładu, na co wyda kolejne 30-50 mln zł. Dzięki tym inwestycjom firma chce uzyskać znaczny wzrost udziału w rynku słodyczy. W najbliższych latach Wawel chce rosnąć szybciej niż rynek (a ten rozwija się w tempie około 7 proc. rocznie).