Kofola ma prawie 1 mld zł przychodów

Pomimo rekordowo drogich surowców Grupa Kofola poprawiła wyniki finansowe, m.in. dzięki programowi oszczędnościowemu.

Grupa Kofola, producent takich marek, jak: Kofola, Hoop Cola, Paola, Rajec, Vinea, Jupik czy Semtex, w pierwszych dziewięciu miesiącach br. pomimo rekordowo drogich surowców (głównie preform do butelSemtexek PET, cukru i izoglukozy) poprawiła zysk operacyjny o 9 proc. - do 52 mln zł. Skonsolidowany zysk netto przypadający dla akcjonariuszy Kofola wyniósł natomiast 27,1 mln zł, wobec 26,4 mln zł przed rokiem.

- Oprócz wysokich cen surowców był to trudny rok z jeszcze jednego powodu. Wyjątkowo deszczowy i chłodny lipiec oraz pierwsza połowa sierpnia sprawiły, że okres wakacyjny, będący dla producentów napojów czasem żniw, okazał się słaby w całym regionie operacyjnym Grupy - mówi Janis Samaras, prezes i większościowy udziałowiec Grupy Kofola.

Mimo trudnych warunków zarówno Grupa Megapack, jak i Hoop Polska wypracowały wyższą sprzedaż. Dzięki temu przychody Grupy Kofola wzrosły w trzech pierwszych kwartałach 2011 r. o 4,3 proc., do prawie 1 mld zł.

Zarząd nie ukrywa, że poprawa wyników była możliwa m.in. dzięki oszczędnościom, które w 2011 r. przekroczyły 38 mln zł. - Jesteśmy świadomi, że jest granica cięcia kosztów, dlatego od wielu miesięcy systematycznie podnosimy ceny naszych produktów. Proces podwyżek rozłożyliśmy w czasie, więc klientom łatwiej jest je zaakceptować - mówi Janic Saramas. Dodaje, że podwyżki będą kontynuowane i dotyczą one przede wszystkim napojów.