Wyższe przychody i zysk Jutrzenki

Napoje od Jutrzenki mają coraz wyższy udział w sprzedaży.

Od stycznia do końca września 2011 r. przychody Grupy Colian (dawna Jutrzenka) sięgnęły 458,2 mln zł wobec 443,6 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki wyniósł 21,2 mln zł w porównaniu z 18,6 mln zł w ub.r.

W samym III kwartale 2011 r. firma osiągnęła wzrost sprzedaży w segmencie napojowym o 13 proc. (wobec III kw. 2010 r.), mimo chłodnego tegorocznego lata. W opublikowanych wynikach finansowych wyraźnie widać wzrost udziału w sprzedaży firmy segmentu napojowego, który przez Jutrzenkę jest coraz mocniej akcentowany. O ile w 2010 r. sprzedaż słodyczy stanowiła 66,7 proc. przychodów, a napojów 12,7 proc., o tyle w 2011 r. było to odpowiednio: 63,1 proc. oraz 15,5 proc. (pozostałą część sprzedaży realizują m.in. przyprawy).

W kategorii napojów Grupa Colian stawia nie tylko na swój flagowy produkt - oranżadę Hellena, ale także na napoje energetyczne pod tą marką oraz napoje niegazowane.