Leclerc chce przegonić Carrefoura

Do 2015 roku wicelider francuskiego rynku chce zostać jego liderem i pozostawić w tyle swego największego konkurenta Carrefoura.

Leclerc do 2015 roku zamierza zwiększać sprzedaż o 4,5-5,5 proc. rocznie. Tymczasem wpływy Carrefoura maleją. Tylko z powodu sprzedaży sieci Dia największy detalista Europy straci w tym roku 2,4 mld euro przychodów.

W 2010 roku sprzedaż Carrefoura we Francji sięgnęła 41,9 mld euro, Leclerca - 34,8 mld euro. Lider rynku wypracowuje we Francji 40 proc. swoich obrotów, Leclerc - aż 90 proc. Tylko w 2012 roku udział Leclerca we francuskim rynku powinien wzrosnąć o pół punktu procentowego do 18 proc.

Jak powiedział Michel-Édouard Leclerc w wywiadzie dla "Le Monde", firma stawia głównie na hipermarkety. W segmencie żywności i świeżych produktów jest już przed Carrefourem o dobrych 5 punktów procentowych. Własne marki odpowiadają za 30 proc. obrotów.

Biznes stacjonarny wspiera w Leclercu sprzedaż i marketing w sieci. Na stronie firmy znajduje się porównywarka cen w siedmiu największych sieciach Francji. Obecnie klienci mogą odebrać  zakupy zrobione w internecie w 150 placówkach, do 2015 roku liczba punktów odbioru ma się potroić.