Unilever powyżej oczekiwań

Drugi po Nestlé producent dóbr konsumpcyjnych na świecie zwiększył przychody głównie dzięki podwyżkom cen. Wolumen sprzedanych produktów również wzrósł.

Obroty Unilevera w III kwartale poszły w górę o 7,8 proc. i wyniosły 12,1 mld euro. Większość, bo 5,8 proc., z tego wzrostu to zasługa podwyżek cen, ale udało się zwiększyć liczbę sprzedanych produktów o prawie 2 proc. Rynek spodziewał się wzrostu o 6,2 proc.

Spośród regionów najlepiej poradziły sobie Azja, Afryka i Europa Środkowo-Wschodnia, gdzie sprzedaż łącznie wzrosła o niemal 12,5 proc. Lekki spadek odnotowały kraje Europy Zachodniej - o 0,5 proc. Natomiast wśród produktów liderem wzrostów okazały się artykuły do pielęgnacji ciała (+11,3 proc.), a za nimi - środki czyszczące (+9,1 proc.).

Negatywny był wpływ kursów walutowych, który obniżył przychody o prawie 5 proc.