Biedronka koniem pociągowym Jeronimo Martins

Potwierdziła się informacja Handlu Extra z 3 października. Po sukcesie biznesu w Polsce Jeronimo Martins kieruje swoje kroki na drugi zagraniczny rynek - do Kolumbii.

Sprzedaż grupy wzrosła po trzech kwartałach o 15,6 proc. do 7,32 mln euro, a zysk netto skoczył o 32 proc. do 256 mln euro. W tym czasie firma zainwestowała 225 mln euro, z czego ponad dwie trzecie w polską sieć. W Biedronce realizowane jest 59,1 proc. sprzedaży całej grupy. Drugi pod tym względem dział sieci detalicznych w Portugalii odpowiada za niewiele więcej niż połowę tej wartości - 31,1 proc.

Jednocześnie Jeronimo Martins, które do tej pory działało wyłącznie na rodzimym rynku portugalskim oraz w Polsce, podjęło decyzję o rozpoczęciu działalności na trzecim rynku - będzie nim Kolumbia.