Nestle systematycznie modyfikuje ofertę

Nestle Polska, producent marki Winiary, wprowadza na rynek nowy produkt w linii Pomysł na..., jednocześnie wycofując te najwolniej rotujące.

Fiksy w proszku, czyli produkty ułatwiające przygotowanie obiadu, są obecnie najszybciej rozwijającą się kategorią kulinarną w Polsce. Dwóch największych w niej graczy - Unilever z marką Knorr Fix Danie na dziś i Nestle z linią Winiary Pomysł na... - dzieli rynek między sobą.

- Są producenci, którzy próbują zaistnieć w tej kategorii, ale dla linii Winiary Pomysł na... największym wyzwaniem pozostaje Knorr Fix Danie na dziś - przyznaje Bartosz Orszulak, marketing manager produktu Pomysł na... w Nestle Polska. Podkreśla, że Winiary zamierzają odzyskać utraconą w 2010 r. pozycję lidera tej kategorii, w czym pomóc mają systematycznie wprowadzane nowości oraz ich silnie wsparcie reklamowe.

- W linii Winiary Pomysł na... nowości realizują ok. 40 proc. sprzedaży całej linii - podkreśla Bartosz Orszulak.

Przyznaje jednak, że sieci handlowe nie zgadzają się, by półka z fiksami rosła w nieskończoność, dlatego producenci muszą wycofywać wybrane produkty z obrotu. Znikają te, które mają najsłabszą sprzedaż, tak jak Pulpeciki w sosie śmietanowo-pomidorowym. - To nie jest tak, że ten produkt nie przyjął się na rynku, on miał po prostu niższą od pozostałych sprzedaż - dodaje Bartosz Orszulak.

W linii Winiary Pomysł na... jest obecnie ok. 35 propozycji. Najnowsza to Pizzerinki - baza do ciasta i sos do pizzy w dwóch wariantach smakowych. - Każda z naszych nowości dostaje silne wsparcie reklamowe, tak będzie i w tym przypadku - mówi Orszulak.