Za mało Jelpa na półkach

Mimo starań producenta marka Jelp nie odzyska w tym roku pozycji lidera swojej kategorii.

Jelp to specjalistyczne produkty przeznaczone zwłaszcza dla alergików oraz osób o delikatnej skórze, w tym niemowląt i małych dzieci. Kilka miesięcy temu producent marki Jelp duńska firma Danlind A/S powierzyła dystrybucję marki swoim krajanom – firmie Brodr Jorgensen. Wcześniej dystrybutorem był Dramers.

Producentowi zależało, by jeszcze w tym roku odzyskać utraconą w ostatnich dwóch latach pozycję lidera kategorii specjalistycznych środków piorących. Obecnie Jelp jest marką nr 2. Okazało się jednak, że nie jest to takie proste.

- Podpisywanie umów z nowym dystrybutorem – firmą Brodr Jorgensen SA - jest długotrwałym procesem, angażującym wiele osób i wymagającym dobrego przygotowania. Ze względu na jego złożoność pojawiły się chwilowe braki Jelpa na półkach sklepowych, co nie pozwoli nam odzyskać pozycji lidera jeszcze w tym roku - przyznaje Żaneta Geltz, category manager Jelp w firmie Danlind A/S.

Do 15 marca 2012 r. trwa zapoczątkowana we wrześniu "baśniowa promocja" Jelp, w której dystrybutor przybliża konsumentom kraj pochodzenia produktów Jelp – Danię. W najbliższym czasie Jelp pojawi się także w nowej gramaturze i odmienionej szacie graficznej, o czym więcej napiszemy w kolejnym wydaniu Handlu Extra.