Hity Handlu rozdane

Już po raz 10. miesięcznik "Handel" nagradzał najlepszych z najlepszych w branży FMCG.

Wśród triumfatorów konkursu przeważały produkty top marek, które na rynku funkcjonują od lat (Tyskie, Coca-Cola, Żywiec Zdrój, Delicje Szampańskie, Ludwik, krem Nivea, itp.). Laureatów wyłoniono we wszystkich 52 badanych przez Nielsen kategoriach branży FMCG.

Mechanizm konkursu Hit Handlu był prosty. Instytut badawczy Nielsen wskazał pięć najlepiej sprzedających się produktów (wartościowo) w 52 kategoriach FMCG. W produktach żywnościowych badany był okres kwiecień 2010 – maj 2011, a w kosmetykach, chemii gospodarczej i papierosach - maj 2010 – czerwiec 2011. Następnie w sondzie telefonicznej czytelnicy "Handlu" wskazywali w każdej kategorii jeden najlepiej sprzedający się w ich sklepie produkt spośród pięciu podanych. W ten sposób wyłonionych zostało 52 zwycięzców.

Spośród wszystkich zwycięskich 52 produktów dodatkowo wyróżniła się herbata Saga (Unilever), na którą wskazało najwięcej czytelników "Handlu". Ta pozycjonowana w segmencie ekonomicznym marka aż 42 proc. ilości sprzedaży realizuje w handlu tradycyjnym, a wartościowo prawie połowę. W 2000 r., a więc zaledwie w 4 lata od wprowadzania marki na rynek, badania pokazały, że aż 80 proc. Polaków znało herbatę Saga. Obecnie wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie 96 proc.

Na zdjęciu od lewej: Karina Radulska, brand manager Domestos; Daniel Jaworski, brand building junior manager Kasia Baking & Hellmann’s Mayonnaise; Anna Wijatkowska, brand specialist Domestos, Karolina Kramek, brand manager Cif, Unilever Polska.