Tesco: nowa aplikacja w Facebooku

Tesco umożliwiło klientom głosowanie poprzez portal społecznościowy na produkty, których ceny najbardziej chcieliby obniżyć.

W akcję Big Price Drop brytyjskie Tesco zainwestowało 500 mln funtów, obniżając ceny 3 tys. podstawowych produktów. Po trzech tygodniach sieć ujawniła pierwsze wyniki dotyczące akcji.

W ciągu tygodnia przybyło ok. 1 mln dodatkowych transakcji z udziałem produktów objętych Big Price Drop. W kasach sprzedających linie produktów objętych akcją dokonano 45 mln transakcji. Produkty po niższych cenach kupiło ponad 10 mln klubowiczów Clubcard. Stanowią oni 90 proc. posiadaczy kart, którzy odwiedzili Tesco od początku trwania akcji - podaje sieć. Według Tesco tylko na najpopularniejszych produktach klienci już zaoszczędzili na zakupach łącznie 370 tys. funtów tygodniowo.

Teraz sieć udostępniła klientom aplikację na swojej stronie w Facebooku. Dzięki niej mogą oni zagłosować na produkty, które chcieliby dołączyć do akcji i kupić po obniżonej cenie. Po zarejestrowaniu głosu będą też mogli zobaczyć wyniki głosowania swoich przyjaciół, klientów w danym regionie Wielkiej Brytanii i w całym kraju.

Zdaniem Tesco akcja pozwala o połowę zmniejszyć wpływ inflacji na kieszenie Brytyjczyków. W Wielkiej Brytanii inflacja sięgnęła wyjątkowo wysokich poziomów, przekraczając 5 proc.