Alimentaria 2012: konkurencyjność i przyszłość marek
Tematem przyszłorocznej edycji targów w Barcelonie będą rosnąca konkurencja, rozwój marek i ich ekspansja na globalną skalę.
W jednym z nowych pawilonów organizatorzy przewidzieli miejsce na nowy projekt The Alimentaria Hub. Tam będą odbywały się konferencje i dyskusje na temat innowacji i trendów w przemyśle spożywczym. Podobnie jak podczas poprzednich edycji targów również w przyszłym roku będą organizowane spotkania producentów i dystrybutorów w ramach projektów: Ameryka Łacińska, Azja, Stany Zjednoczone i Kanada, Europa Środkowa i Wschodnia, Europa Zachodnia i Bliski Wschód.
Mimo kryzysu organizatorzy targów podkreślają dobrą kondycję hiszpańskiego przemysłu spożywczego na tle całej gospodarki. Jak podaje FIAB (hiszpańska federacja producentów żywności i napojów), od stycznia do maja tego roku Hiszpania wyeksportowała żywność i napoje za 7,4 mld euro, o 14,7 proc. więcej niż rok temu.