Alimentaria 2012: konkurencyjność i przyszłość marek

Tematem przyszłorocznej edycji targów w Barcelonie będą rosnąca konkurencja, rozwój marek i ich ekspansja na globalną skalę.

Międzynarodowe targi żywności i napojów odbędą się w Barcelonie od 26 do 29 marca 2012 r. Organizatorzy spodziewają się 4 tys. wystawców i 140 tys. gości. Otwarcie dwóch nowych hal powiększy powierzchnię wystawienniczą do 95 tys. mkw. Największą ekspozycją będzie Intervin (wina i alkohole mocne).  Zajmie ponad 21 tys. mkw. Mięso i jego przetwory - Intercarn - będą wystawiane na powierzchni ponad 11 tys. mkw. Specjalne miejsce zyska żywność ekologiczna. Krajem partnerskim będzie Meksyk.

W jednym z nowych pawilonów organizatorzy przewidzieli miejsce na nowy projekt The Alimentaria Hub.  Tam będą odbywały się konferencje i dyskusje na temat innowacji i trendów w przemyśle spożywczym. Podobnie jak podczas poprzednich edycji targów również w przyszłym roku będą organizowane spotkania producentów i dystrybutorów w ramach projektów: Ameryka Łacińska, Azja, Stany Zjednoczone i Kanada, Europa Środkowa i Wschodnia, Europa Zachodnia i Bliski Wschód.

Mimo kryzysu organizatorzy targów podkreślają dobrą kondycję hiszpańskiego przemysłu spożywczego na tle całej gospodarki. Jak podaje  FIAB (hiszpańska federacja producentów żywności i napojów), od stycznia do maja tego roku Hiszpania wyeksportowała żywność i napoje za 7,4 mld euro, o 14,7 proc. więcej niż rok temu.