SAB Miller: słabe półrocze w Europie i Stanach

Europa i Ameryka Północna ciążą drugiemu piwowarowi świata, który wycofuje się z Rosji i Ukrainy.

W pierwszej połowie roku obrotowego 2011/2012, obejmującej miesiące od kwietnia do sierpnia włącznie, SAB Miller zwiększył sprzedaż ilościowo o 3 proc. W Polsce, gdzie do koncernu należy Kompania Piwowarska, konsumenci kupili o 2 proc. złocistego trunku mniej niż rok temu. Przyczyną było głównie deszczowe i chłodne lato oraz obniżki cen wprowadzone przez konkurentów. W całej Europie ilość sprzedanego przez producenta piwa nie zmieniła się. Natomiast dobrze wiodło się koncernowi w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 8 proc., oraz w Afryce.

Jednocześnie koncern poinformował o sprzedaży swoich biznesów w Rosji i na Ukrainie na rzecz tureckiego producenta Anadolu Efes. Ich wartość szacowana jest na 1,9 mld dol. SAB Miller pozostanie jednak udziałowcem tych spółek, gdyż Turcy wyemitują akcje o wartości 24 proc. kapitału, które trafią do akcjonariuszy SAB Miller.