Coca-Coli rosną zyski

Dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży i podwyżkom cen Coca-Cola zwiększyła zysk netto w III kwartale o 8 proc.

Przychody wzrosły o 45 proc. wobec III kwartału 2010 r. - do 12,2 mld dol., najmocniej w Ameryce Północnej, Eurazji i Afryce oraz Ameryce Łacińskiej. Gorzej poradziła sobie Europa, gdzie przychody zwiększyły się tylko o 5 proc., a liczba sprzedanych napojów nie wzrosła.

Region Europy Centralnej i Południowej odnotował wręcz 2-proc. spadek wolumenu sprzedaży, spowodowany trudnymi warunkami ogólnogospodarczymi. Marka Coca-Cola najmocniej wzrosła w Indiach (o 17 proc.), Argentynie (o 11 proc.) i Chinach (o 7 proc.). W Europie o 5 proc. więcej napojów pod tą marką kupili Brytyjczycy, Niemcy i Francuzi.

Na całym świecie producent sprzedał o 5 proc. więcej produktów niż przed rokiem.