Rośnie konkurencja w internetowym handlu spożywczym

Delikatesy internetowe A.pl i Fresh24 połączą siły na warszawskim rynku. Auchan.pl poszerza zasięg o kolejną dzielnicę stolicy.

A.pl Internet przejmie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów i asortyment supermarketu Fresh24. W zamian spółka Fresh24 obejmie 10 proc. akcji A.pl. - Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę, połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku - powiedział Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet. Podkreślił, że rynek warszawski jest bardzo atrakcyjny, bo największy w kraju pod względem zakupów spożywczych przez internet i z dużym potencjałem.

A.pl w ostatnim roku podwoił liczbę aktywnych klientów. We wrześniu padł rekord zamówień. Ich wartość sięgnęła 1 mln zł. Udziałowcem A.pl Internet jest m.in. Grupa Bomi.

Od 11 lipca br. działa w Warszawie internetowy sklep Auchan Direct. Obsługuje siedem dzielnic stolicy oraz Piaseczno. Od 1 listopada rozszerza zasięg o kolejną dzielnicę - Wilanów. Jak zapewnia Auchan, zamierza stopniowo zwiększać asortyment produktów dostępnych przez internet i zwiększać zasięg.