Carrefourowi spada sprzedaż

Rok nie należy do udanych, od stycznia do września przychody ze sprzedaży zmalały w porównaniu z ub.r. o 1,6 proc.

Do spadku przyczyniły się słabe wyniki sklepów Carrefoura w III kwartale. Przychody wyniosły 511 mln euro, spadły o 6,1 proc. Połowa tego ubytku to wpływ słabego złotego w stosunku do euro, ale za połowę odpowiada niższa sprzedaż w tych samych sklepach (-3,3 proc.). To wystarczyło, aby w ciągu 9 miesięcy te same sklepy odnotowały 1,2-proc. spadek sprzedaży. Przychody wyniosły 1,08 mld euro.

Jeszcze w połowie roku Carrefour mógł pochwalić się 0,7-proc. wzrostem przychodów, a w II kwartale większą o 2,9 proc. sprzedażą w tych samych sklepach.

We wrześniu Carrefour prowadził 84 hipermarkety, 186 supermarketów i 97 sklepów convenience. Duże nadzieje detalista pokłada w zmianie wizualizacji hipermarketów, wzorowanej na nowym projekcie Carrefour Planet rozwijanym we Francji, w Hiszpanii, Belgii, Grecji i we Włoszech. W dalszym ciągu jednak strategia hipermarketów będzie koncentrować się na niskich cenach i charakterze dyskontowym.