PepsiCo rośnie w III kwartale
Producent napojów i przekąsek zwiększył obroty i zyski. Szczególnie dobrze rozwija się sektor przekąsek - koncern sprzedał ich ilościowo o 8 proc. więcej niż przed rokiem.
Jedynym działem, który przyniósł stratę operacyjną, była branża napojów w Ameryce Północnej - głównie z powodu rosnących cen surowców. Duży wpływ na wyniki miała akwizycja rosyjskiej spółki WBD, która "dołożyła" do wzrostu 5 pkt proc. w przekąskach i 3 pkt w napojach. Nawet pomijając jednak jej wpływ, przychody wzrosły o 9 proc. na świecie i o 18 proc. na rynkach rozwijających się.
Najwyższą dynamikę wzrostu odnotowała Europa. Poza wspomnianą akwizycją do sukcesu przyczyniły się dwucyfrowe wzrosty sprzedaży przekąsek we Francji i w Turcji. Zysk operacyjny rósł za to najszybciej w regionie Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki. Dwucyfrowo rosła sprzedaż przekąsek na Bliskim Wschodzie, w Indiach, Chinach i Tajlandii oraz napojów w Indiach i Arabii Saudyjskiej.