Emperia podtrzymuje wycenę

26 września spółka zakończyła pierwszy etap postępowania zmierzającego do pozyskaniu inwestora dla swojego segmentu detalicznego.

Jak informuje Emperia, analiza ofert pozwala sądzić, że otrzyma co najmniej taką kwotę, jak ustaliła, ogłaszając aukcję, czyli minimum 900 mln zł.

Na razie firma zbierała niewiążące oferty zakupu. Podobno na jej memorandum odpowiedziała ofertami większość podmiotów, do których zostało skierowane. Zarząd Emperii z KPMG Advisory, doradcą inwestycyjnym, dokonał oceny otrzymanych propozycji i przeprowadził konsultacje z wybranymi podmiotami w celu doprecyzowania treści ofert. Powstała lista kilku podmiotów, które Emperia zaprosiła do kolejnego etapu procesu.

– Potencjalni inwestorzy, którzy znaleźli się na krótkiej liście, będą mieli możliwość rozpoczęcia procesu due dilligence już w tym tygodniu – powiedział w pierwszych dniach października Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding.

Na zbadanie stanu prawnego i finansowego segmentu detalicznego Emperii oraz przygotowanie ofert potencjalni inwestorzy mają czas do końca października. Według założeń transakcja sfinalizowana ma być przed końcem tego roku.

Przypomnijmy, że proces aukcyjny dotyczy sieci Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które łącznie mają 233 placówki. Jak zapewnia Emperia, aukcja nie powstrzymuje ich rozwoju. Od początku tego roku otwarto 7 Stokrotek, a na przyszły rok zaplanowano już 20 następnych otwarć.

W I półroczu Emperia uzyskała 8,9-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, do 2,58 mld zł. EBITDA wyniósł 79,6 mln zł, czyli o 6,4 proc. więcej niż rok temu, a zysk netto spadł o 4,6 proc., do wysokości 28,7 mln zł. Na inwestycje spółka przeznaczyła 40,4 mln zł.