Handel w budowie

Nowe powierzchnie powstają głównie w mniejszych miastach.

Według opublikowanego przez Jones Lang LaSalle raportu "Podsumowanie sytuacji na rynku nieruchomości handlowych w Polsce w 3 kw. 2011 r." Polska jest trzecim, po Rosji i Turcji, najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem nieruchomości handlowych w Europie.

Dzięki trwającym obecnie inwestycjom w latach 2012-2013 oddane do użytku zostanie 670 tys. mkw. powierzchni handlowych. Wcześniej, w całym 2011 r., oddanych zostanie 550 tys. mkw. powierzchni handlowych.

Około 65 proc. budów obecnych lub planowanych zlokalizowane jest w miastach, w ścisłym centrum lub w jego sąsiedztwie. Prawie 60 proc. nowej powierzchni handlowej powstaje obecnie w miastach liczących poniżej 200 tys. mieszkańców.

Najwięcej buduje się w Konurbacji Katowickiej oraz w Rzeszowie. Do 2013 r. powstanie tam odpowiednio 115 tys. mkw. i 104 tys. mkw. powierzchni handlowej.

– Rynek nieruchomości handlowych w Polsce dojrzewa. Coraz trudniej jest zidentyfikować lokalizacje o widocznym niedostatku nowoczesnych powierzchni handlowych. To z kolei dobra wiadomość dla najemców, którzy mogą liczyć na większy wybór wysokiej jakości powierzchni handlowych zarówno w mniejszych miastach, jak i największych polskich metropoliach – mówi Edyta Potera, dyrektor w dziale powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle.