Kiwi w rękach SC Johnson

3 października 2011 r. weszła w życie umowa, na mocy której marka Kiwi należy do SC Johnson.

31 grudnia 2010 r. SC Johnson poinformował, że zawarł umowę nabycia globalnego biznesu Sara Lee, w tym jednej z największych na świecie marek obecnych w kategorii środków do pielęgnacji obuwia – Kiwi. Umowa została sfinalizowana w kwietniu, a weszła w życia 3 października br. Nie ujawniono wartości transakcji.

– Obecnie nic się nie zmieniło. Docelowo wszyscy pracownicy Sara Lee mają przenieść się do siedziby SC Johnson w Warszawie – powiedziała nam Agnieszka Ślipczuk, brand manager marki Kiwi w Polsce.

– Dołączenie Kiwi do portfolio SC Johnson pozwoli nam zaoferować rodzinom na całym świecie kolejną wiodącą w swojej kategorii markę – uzasadnia Fisk Johnson, prezes SC Johnson.

W Polsce marka Kiwi jest liderem na rynku klasycznych produktów do pielęgnacji obuwia we wszystkich kanałach sprzedaży. Najlepsze wyniki odnotowuje w hipermarketach, gdzie zdobyła prawie 71-proc. udział w sprzedaży produktów do pielęgnacji obuwia wartościowo (Sara Lee za Nielsenem, VII 2010 r. – VI 2011 r.).