Wyborowa z nową strukturą

Pernod Ricard Polska w Warszawie i The Wyborowa Company w Poznaniu to od 1 października 2011 r. nowa struktura Wyborowej SA.

Po wielu latach obecności w Polsce Grupa Pernod Ricard uporządkowała swoją strukturę działalności. Od kiedy w 2001 r. koncern przejął Polmos Poznań oraz markę Wyborowa, a następnie w 2008 r. dokupił kolejne marki wódek (Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha), działał pod szyldem Wyborowa SA.

Teraz oddział Wyborowa SA w Warszawie przyjął nazwę Pernod Ricard Polska i będzie odpowiadał za działania dystrybucyjne firmy Wyborowa w kraju, w tym za sprzedaż i marketing wszystkich marek Pernod Ricard.

Drugi oddział Wyborowej SA w Poznaniu od 1 października działa pod szyldem The Wyborowa Company i odpowiada za produkcję oraz eksport wódek lokalnych Wyborowa i Luksusowa oraz we współpracy z The Absolut Company tworzy globalną strategię dla swoich marek.

– To sprawdzony model biznesowy, który da nam przewagę konkurencyjną na polskim rynku – mówi Victor Jerez, dyrektor generalny Pernod Ricard Polska i prezes zarządu Wyborowej SA (na zdjęciu).

Tłumaczy, że strategia Pernod Ricard zakłada tworzenie na każdym rynku dwóch rodzajów podmiotów: właścicieli marek i podmiotów dystrybucyjnych. Ci pierwsi odpowiadają za tworzenie produktów, drudzy za działania marketingowe i sprzedażowe.