Amazon w pogoni za Carrefourem

W ciągu najbliższej dekady internetowy gigant ma szansę wyprzedzić drugiego detalistę świata pod względem wielkości sprzedaży - głosi raport ResearchFarm.

Amazon będzie miał ponad 40 mld dol. sprzedaży w 2011 r., a w II kwartale osiągnął 50-proc. wzrost. Zdaniem autorów raportu w ciągu najbliższych 10 lat firma dogoni Carrefoura (101 mld dol.), a potem go prześcignie. Francuski koncern odnotował w pierwszym półroczu dynamikę na poziomie 2,7 proc.

Autorzy raportu założyli, że Amazon nieco spowolni swój błyskawiczny rozwój. Podkreślają jednak, że tempo rozwoju sklepu internetowego będzie wielokrotnie szybsze niż stacjonarnych sieci ze względu na niższe koszty działalności, ponadgraniczny charakter, szybkość wprowadzania nowych usług i rozwiązań oraz problemy stacjonarnego handlu w Europie spowodowane kryzysem gospodarczym.