Henkel stawia na Persil

Artur Menarski, dyrektor sprzedaży detergentów w Henkel Polska, zapowiada, że w tym roku planowany jest intensywny rozwój marki Persil.

– W kategorii detergentów jest to wiodąca marka Henkla, nie tylko w Polsce, ale też na świecie. Obecnie na niej koncentrujemy swoje działania. Jeszcze w tym roku pod marką Persil pojawią się innowacyjne nowości produktowe i kampania reklamowa – mówi Artur Menarski.

Nie zdradza jednak, czy Persil pojawi się w zupełnie nowych dla siebie odsłonach, na przykład w tabletkach do prania, które w Europie Zachodniej są bardzo popularne. W Polsce Persil dostępny jest w dwóch postaciach: proszku i żelu do prania.

Ostatnia nowość pod marką Persil w sklepach pojawiła się w maju 2011 r. Był to Persil Pure & Natural w formie proszku do tkanin białych i żelu do tkanin kolorowych.

Persil to marka premium. W swoim segmencie cenowym jest brandem nr 1 z udziałem w wysokości 17,4 proc. wartościowo i 13,2 proc. ilościowo (Henkel Polska za MEMRB, I-VI 2011 r.).

W portfolio środków do prania Henkel ma jeszcze dwie marki: Perwoll (płyn do prania tkanin delikatnych) i Rex (proszek do prania z niższej półki cenowej). W segmencie ekonomicznym Rex plasuje się na trzeciej pozycji (za Bryzą i E) z udziałem w wysokości 7,6 proc. wartościowo i 9,1 proc. ilościowo.

– W tym roku Rex cieszy się mniejszym zainteresowaniem konsumentów niż Persil. W segmencie ekonomicznym widać jednak agresywne działania konkurencji, w których my nie zamierzaliśmy i nadal nie zamierzamy uczestniczyć – konkluduje Artur Menarski.

Na dyrektora sprzedaży detergentów w Henkel Polska Artur Menarski awansował 1 września br.