Kawa w domu i w kawiarniach

Z raportu ARC Rynek i Opinia "Cafe Monitor" wynika, że Polacy lubią pić kawę nie tylko w popularnych sieciówkach, ale też cukierniach typu Grycan i Wedel.

Zrealizowane po raz czwarty w czerwcu 2011 r. badanie wykazało, że najczęściej wybieraną kawiarnią w Polsce jest Coffeheaven, ale największy wzrost popularności odnotowały McCafe oraz Starbucks. Oprócz polskich i międzynarodowych sieci kawiarni swoją obecność na tym rynku zwiększają marki kojarzone raczej jako cukiernie, m.in. Grycan i E. Wedel.

W kawiarniach Polacy wybierają przede wszystkim café latte, a następnie cappuccino. Po ten pierwszy gatunek kawy sięgają najczęściej młode kobiety (20-29 lat), po drugi - osoby między 16. a 19. rokiem życia. Jednocześnie spada popularność espresso, przy czym po ten rodzaj kawy częściej sięgają mężczyźni niż kobiety.

- Tegoroczny raport Cafe Monitor pokazał, że coraz większy udział w rynku mają bary zlokalizowane na stacjach benzynowych. Polacy lubią też sięgać po kawę z automatów ustawianych w miejscach publicznych -  komentuje Marzena Białasek, project manager z ARC Rynek i Opinia.

Podkreśla także, że w tym roku Polacy bardzo pozytywnie ocenili odwiedzane przez siebie kawiarnie. Prawie połowa respondentów nie zauważyła żadnych negatywnych elementów tych miejsc, przy czym dla prawie 20 proc. badanych ceny produktów oferowanych w kawiarniach sieciowych są jednak zbyt wysokie.

Być może dlatego nadal większość osób deklaruje, że najczęściej pija kawę w domu lub u znajomych.