Key accounci poszukiwani

Zarobki key account managerów w branży FMCG wzrosły w ostatnim roku o 10 proc.

Dane takie prezentuje Michael Page, firma zajmująca się doradztwem personalnym. - Wartościowi na rynku pracy kandydaci otrzymują zwykle kilka ofert z konkurencyjnych firm, co powoduje wydłużenie procesu rekrutacyjnego - mówi Rafał Dąbkowski z Michael Page. Dodaje, że skutkuje to zwiększaniem pakietów wynagrodzeń.

Od key account managerów firmy oczekują m.in. co najmniej 2 lat doświadczeń pracy w dziale sprzedaży do sieci. Średnie zarobki na tym stanowisku w branży FMCG kształtują się według Michael Page na poziomie 12-14 tys. zł (podane wynagrodzenia brutto). Z kolei od category managerów wymagane jest minimum 3-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku, najlepiej u jednego z największych graczy rynku FMCG. Kandydaci na to stanowisko mogą liczyć na 12-15 tys. zł miesięcznie. Podobnie co najmniej  3-letniego doświadczenia spodziewają się producenci od kandydatów na trade marketing managerów. W przypadku samodzielnego stanowiska może on liczyć na 10-12 tys. zł , a zarządzając zespołem nawet na ponad 14 tys. zł.