Hochland chce rozwijać markę Valbon

Będzie inwestować w nowe produkty, lepszą dystrybucję i edukację konsumentów.

Należąca do Hochland Polska marka serów pleśniowych Valbon zanotowała w ostatnich miesiącach spadek sprzedaży. Jej udziały wyniosły 12 proc. wartościowo (Nielsen,  VIII 2010 – VII 2011). Oznacza to spadek o 3,5 pkt proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.
- Wiąże się to z przesunięciem popytu na tańsze wyroby i kanały dystrybucji, w których jesteśmy w węższym asortymencie, jak również ze zmianami w podziale pracy w ramach koncernu - mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & trade marketing manager w firmie. Dodaje, że Hochland pracuje na sukces długofalowo, nie w oparciu o krótkoterminowe cele.
-  Chcemy powrócić na ścieżkę szybkiego wzrostu, zaoferować nowe produkty, zadbać o dobrą dystrybucję i przekonać konsumentów, że niska cena to nie wszystko - zapowiada Jacek Wyrzykiewicz.
Valbon jest obecnie drugą pod względem sprzedaży marką na rynku serów pleśniowych, po Turku, produkowanym przez Bongrain Polska.
Hochland zamierza inwestować w rozwój asortymentu Valbon. Według Jacka Wyrzykiewicza niezbędne w rozwoju w segmencie serów pleśniowych są innowacje. - Zawsze były, ale dziś, kiedy wyścig dyktowany konkurencyjnością nabrał niespotykanego dotychczas tempa, mają znaczenie szczególne. Nam udało się wielokrotnie wprowadzić na rynek innowacyjne produkty, które na stałe zagościły na stołach konsumentów - argumentuje Wyrzykiewicz. Jedną z ostatnich nowości Hochlanda w obrębie tej marki było wprowadzenie Valbon Duo. Innowacyjność tej propozycji to dodatki smakowe nieumieszczone wewnątrz sera, ale obtaczające jego skórkę, a także forma opakowania - dwie połówki o różnych smakach w jednym pudełku.
Hochland Polska chce też zwiększyć dystrybucję marki Valbon. Obecnie dystrybucja ważona dla tego produktu jest na poziomie 83 proc. (Nielsen,VIII  2010 – VII 2011). Producentowi zależy przede wszystkim na zwiększeniu swojej obecności w handlu tradycyjnym, który dla rynku serów pleśniowych wciąż nie jest wystarczająco nasycony.
Sery Valbon pojawiły się na polskim rynku na początku 2000 r. i w kilka miesięcy zyskały miano lidera. Najlepsze historycznie udziały wartościowe Valbon przekraczały na początku nawet 35 proc., wtedy to  Hochland zapoczątkował dynamiczny rozwój rynku serów pleśniowych w Polsce.