McCain umacnia pozycję na rynku

Producent frytek mrożonych McCain wchodzi w nowy sezon z nadzieją na tańszy surowiec i dobrą sprzedaż zaplanowanych na ten rok nowości.

McCain konsekwentnie realizuje swoją strategię marki premium. - Na nowy sezon zaplanowaliśmy dwie nowości. Jedną w kategorii frytek, drugą w specjalnościach ziemniaczanych - zapowiada Katarzyna Woźniak, product manager McCain Polska. Dodaje, że obie firma stworzyła w odpowiedzi na obecne trendy konsumenckie. Liczy, że nowości staną się już wkrótce nowymi bestsellerami McCaina.

Firma przygotowała również "atrakcyjne promocje". - Nasza współpraca z Katarzyną Figurą w roli ambasadora marki zaowocowała limitowaną serią  McCain 123Frytki karbowane. Na opakowaniu konsumenci znajdą  bezpośrednia rekomendacje pani Katarzyny oraz jeden z jej autorskich przepisów na dobrze zbilansowane szybkie danie z frytkami McCain - mówi Katarzyna Woźniak.

W 2010 r. McCain borykał się z szalejącymi cenami surowców. Cena ziemniaków była ok. 3 razy wyższa niż w 2009 r. To efekt anomalii pogodowych. Cena 1 kg dostarczanych przez McCain frytek wzrosła z tego powodu o ok. 40-45 groszy. W styczniu br. Katarzyna Woźniak przyznawała, że utrzymujące się wysokie ceny surowców mogą przełożyć się na kolejną podwyżkę cen detalicznych produktów McCain.

McCain ograniczył się jednak tylko do jednej podwyżki, wdrożonej pod koniec 2010 r. - Ceny surowców rosły w niezwykłym tempie, ale wzięliśmy pod uwagę realia rynku i siły nabywczej konsumentów. Nowy sezon, w jaki wchodzimy, oznacza nowe zbiory ziemniaków. W całej Europie zapowiadają się one znacznie lepiej niż w ub.r. Daje nam to zdecydowanie lepszą perspektywę rozwoju, bez konieczności podwyżek i hamowania koniunktury - podkreśla Katarzyna Woźniak.

Powołując się na dane Nielsena (VIII 2010 - VII 2011 vs. VIII 2009 - VII 2010) Katarzyna Woźniak podaje, że udział marki McCain w rynku frytek w Polsce wynosi 21,6 proc. ilościowo (w ub.r. było to 21,3 proc.) oraz 29,1 proc. wartościowo (rok wcześniej 27,7 proc.).