Simply Market zdradza plany

W 2012 r. ruszyć mają pierwsze sklepy franczyzowe.

- Wkrótce ruszamy z projektem, w październiku pierwszy raz weźmiemy udział w targach franczyzowych. Daliśmy już małe ogłoszenie do gazet i spotkaliśmy się z bardzo dużym odzewem – mówi Yves Lierley, prezes zarządu Elea Polska. Jak twierdzi, franczyza ma być sposobem na ekspansję marketów Simply w całej Polsce. Teraz szyld widoczny jest bowiem praktycznie tylko w Warszawie i na południu Polski. Firma poszukuje sklepów o powierzchni od 400 do 1500 mkw.

- Chcemy zacząć powoli, w przyszłym roku planujemy 5-10 otwarć. Potem, gdy dopracujemy wszystkie szczegóły, przyspieszymy. Zakładamy, że do 2017 r. sieć rozrośnie się do 100-150 placówek - dodaje Yves Lierley.

Spółka Elea planuje równolegle rozwijać sieć własnych sklepów. W tym roku otworzy siedem marketów Simply i podobne tempo chce utrzymać w kolejnych latach. - Zamierzamy otwierać 6-10 własnych sklepów rocznie, to optymalne tempo - twierdzi prezes. Choć nie zdradza konkretnych liczb, mówi, że na koniec roku firma spodziewa się ok. 20-proc. wzrostu przychodów.