Sukces czeskiego piwa

Sprzedaż importowanej przez CEDC marki Budweiser wzrosła ponaddwuipółkrotnie.

Powołując się na dane Nielsena, CEDC poinformowało, że w stosunku do roku 2010 kategoria piw importowanych wzrosła w 2011 r. (do lipca) prawie o jedną trzecią ilościowo, podczas gdy cały rynek piwa zwiększył się zaledwie o 1 proc. Tym samym udział piw importowanych w rynku piwa wzrósł prawie do 3 proc.

Jednym z liderów tego wzrostu jest czeski Budweiser, którego sprzedaż w omawianym okresie wzrosła o... 276 proc.

- Budweiser z każdym rokiem obecności na polskim rynku staje się wśród konsumentów coraz popularniejszy. Duży wpływ ma na to większa dostępność marki w placówkach sprzedaży, a także stała komunikacja z konsumentami - podkreśla Szymon Skitek, młodszy kierownik marki Budweiser.

Jego zdaniem nie bez znaczenia jest też rosnące zainteresowanie piwami importowanymi i poszukiwanie alternatywy dla najbardziej popularnych krajowych marek.

Budweiser pochodzi z Czech i do dziś jest tam produkowany. W Polsce dostępny jest w handlu nowoczesnym i tradycyjnym, a także w kanale gastronomicznym.