Grupa Schwarz wprowadza "zrównoważoną" czekoladę

Dyskontowa sieć Lidl będzie oferować pod własną marką czekoladę spełniającą warunki zrównoważonego rozwoju.

Lidl podjął współpracę z organizacjami takimi, jak Utz, Rainforest Alliance czy niemiecki GIZ (Stowarzyszenie dla Międzynarodowej Współpracy), których certyfikaty oznaczają produkty wytwarzane z surowców z upraw prowadzonych na zasadach zrównoważonego rozwoju. Od 26 września dyskonter będzie sprzedawał czekoladę Fin Carré ze znaczkiem Utz. - To nasza najlepiej sprzedająca się czekolada - mówi "Lebensmittel Zeitung" dyrektor ds. zakupów Robin Goudsblom.

Początkowo tylko 10 proc. kakao używanego do produkcji czekolady pochodzić będzie ze zrównoważonych upraw, z powodu ograniczonych ilości surowca. Ten udział wzrośnie w przyszłym roku do 25 proc. i do 100 proc. w 2020 r. - Będziemy sprzedawać ją w takiej samej cenie jak konkurencja - mówi Goudsblom. Obecnie 100-gramowa tabliczka kosztuje w Niemczech 0,35 euro. Lidl niedawno uruchomił własną fabrykę czekolady, co ułatwia mu dostęp do bardziej efektywnych surowców i zapewnia wpływ na warunki produkcji. Tymczasem inny dyskonter - Aldi - rozpoczął sprzedaż świątecznych słodyczy z logo Utz.