Wojak Kompanii zyskuje w kryzysie

Stagnacja na rynku piwa w Polsce i kryzys gospodarczy spowodowały, że zyskują piwa z najtańszego segmentu cenowego.

Przekonała się o tym Kompania Piwowarska, największy producent piwa w Polsce. - Wzrost zainteresowania konsumentów tanimi piwami to efekt kryzysu gospodarczego oraz podwyżki akcyzy na początku 2009 r., która spowodowała wzrost cen piwa. W przypadku Kompanii Piwowarskiej na trendzie tym zyskuje marka Wojak - przyznaje Jakub Góralczyk, specjalista ds. brand PR marketing w Kompanii Piwowarskiej.

Producent podaje, że w ciągu roku (IV 2010 - III 2011 vs. IV 2009 - III 2010) sprzedaż marki Wojak podwoiła się. Dla porównania sprzedaż marki Żubr, której cena plasują ją na dole średniej półki, wzrosła tylko o 4 proc.

Obecnie udział ilościowy marki Wojak w całym polskim rynku piwa wynosi 2,1 proc. (Kompania Piwowarska za Nielsenem, lipiec 2011 r.), a w samym handlu tradycyjnym 2,9 proc. - Marka cały czas rośnie i zdobywa coraz większy udział w rynku - zapewnia Jakub Góralczyk.

Mimo podwyżki akcyzy w 2009 r. cena 0,5-l Wojaka Jasnego Pełnego w butelce w 2008 r. oscylowała w granicach 1,90-1,99 zł, obecnie jest to 1,69-1,89 zł. Według Kompanii sukces Wojaka to jednak nie tylko efekt niskiej ceny.

Od 2009 r. Wojak jest sponsorem tytularnym gal boksu z cyklu Wojak Boxing Night. Przy wszystkich wydarzeniach związanych z boksem zawodowym emitowane są billboardy sponsorskie Wojaka. Marka wspierana jest również w punktach sprzedaży, a w czerwcu 2010 r. miała "krótką" kampanię reklamową w TV.