PSD kupiło znak Znajomy Sklep

Oprócz logo sieci w przejętym pakiecie znalazły się też udziały w regionalnych agencjach handlowych.

Należąca do Tradisu spółka Partnerski Serwis Detaliczny nabyła od syndyka masy upadłości Krajowej Agencji Handlowej prawa własności do znaku Znajomy Sklep oraz udziały w regionalnych agencjach handlowych – małopolskiej, północnej, białostockiej i galicyjskiej.

- Zdecydowaliśmy się na zakup praw do własności logo Znajomy Sklep ze względu na bezpieczeństwo naszych partnerów. Spółdzielnie mające placówki pod tym szyldem, jak również sam KZRSS, nie wyraziły zainteresowania jego nabyciem od syndyka. Istniało zatem zagrożenie, że znak trafi do inwestora spoza branży, co byłoby niekorzystne dla spółdzielców – powiedziała Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD.

Firma nie podjęła jeszcze żadnych decyzji ani działań dotyczących znaku. Nad strategią wykorzystania marki ma w przyszłości pracować ze spółdzielniami. Nie wiadomo też, czy zatrzyma udziały, czy też przekaże je spółdzielcom. Pod szyldem Znajomy Sklep działa dziś ok. 400 placówek.

PSD pracuje też nad rozwojem sieci Gama stworzonej wspólnie ze współpracującymi spółdzielniami. Do końca tego roku ma ruszyć co najmniej 20 nowych sklepów. We wrześniu planowane są otwarcia w Kołobrzegu, Pruszczu Gdańskim, Dobrym Mieście i Pułtusku.