Spar chce mieć 300 sklepów

Do końca tego roku sieć chce otworzyć 25 nowych placówek.

W styczniu 2010 r. Bać-Pol przejął polski oddział Spara. Firmy zamierzają teraz wspólnie intensywnie rozwijać sieć franczyzową. - Chcemy otwierać przynajmniej jeden sklep tygodniowo - zapowiada  Wojciech Bystroń, prezes Spar Polska. Do 2015 r. powinna się więc powiększyć do minimum 300 placówek. Spar i Bać-Pol pracują także nad przejęciami. Jeżeli do nich dojdzie, dynamika wzrostu będzie jeszcze szybsza. Razem z siecią rosnąć mają obroty. Za cztery lata Spar chce przekroczyć 1 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Od momentu przejęcia do sieci przyłączyły się 33 sklepy. Jednocześnie z kilkoma franczyzobiorcami Spar rozwiązał umowy. Spar liczy 67 sklepów i obecny jest w 10 województwach. Średnia powierzchnia placówek pod tym szyldem wynosi ok. 250 mkw.

Spar planuje także przyspieszenie rozwoju marki własnej. - W Polsce przychody ze sprzedaży marki własnej Spara stanowią około 2 proc. naszych obrotów, podczas gdy na Zachodzie ich udział w sprzedaży sięga 30-40 proc. Widzę u nas spory potencjał dla jej rozwoju, dlatego prowadzimy rozmowy ze Spar International w sprawie powiększenia asortymentu marki własnej w Polsce - mówi Wojciech Bystroń. Obecnie w Polsce w ofercie marki własnej Spar jest 170 produktów.