Milandia Piątnicy znika z rynku

W zamian OSM Piątnica wprowadziła do sprzedaży Mleko Wiejskie świeże.

Nowe mleko dostępne jest w dwóch wariantach: z zawartością tłuszczu 2,0  i 3,2 proc., w kartonowym opakowaniu o pojemności 1 l, odpowiednio z niebieską lub czerwoną nakrętką. Mleko Wiejskie wymaga przechowywania w lodówce, a po otwarciu należy je spożyć w ciągu 24 godzin.

Nowa marka to "unowocześniona technologicznie" dawna Milandia, która jako brand zupełnie znika z rynku. Mleko Wiejskie ma być nie tylko lepsze w smaku, ale też lepiej rozpoznawalne przez konsumentów, bo utożsamiane choćby z takim hitem, jak Serek Wiejski Piątnicy.

Piątnica tłumaczy także, że większym wyzwaniem i szansą przebicia się z ofertą na ogromnie konkurencyjnym rynku mleka w Polsce jest właśnie mleko o dość krótkim terminie przydatności do spożycia, ale zachowujące walory odżywcze i smakowe. Poza tym jako producent świeżych wyrobów nabiałowych (serek wiejski, śmietana, twarogi) OSM Piątnica chce oferować produkty jak najmniej przetworzone.

Spółdzielni zależy na umocnieniu zaufania dotychczasowych konsumentów, ale także pozyskaniu nowych. Ma to być możliwe m.in. dzięki szeroko rozbudowanej dystrybucji.

Piątnica przyznaje, że konsumenci często wspominali mleko, które do 2005 r. było w ofercie firmy (opakowanie - woreczek foliowy). Dopiero od kwietnia 2011 r., po połączeniu z SM Ostrołęką, firma uzyskała jednak nadwyżkę surowca, dzięki czemu mogła zaoferować mleko z logo Piątnicy.

Spółdzielnia liczy także, że po fali zachwytu dla mleka długoterminowego, które ma bardzo długi termin przydatności do spożycia i nie wymaga chłodzenia, ale ma gorsze walory smakowe i odżywcze niż mleko świeże, klienci zaczną poszukiwać mleka przypominającego naturalne.