Wawel wchodzi w mleczne czekolady

Na razie w sezonowej ofercie na jesień, ale nie wyklucza wprowadzenia ich na stałe do portfolio.

Po wiosennej i drugiej wiosennej z karmelkami z alkoholem to już trzecia w tym roku sezonowa propozycja Wawelu. Nowością będą czekolady mleczne - z nadzieniem truskawkowym oraz z kawałkami karmelu.

Wawel postrzegany jest na rynku jako specjalista od czekolad deserowych. Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu Wawelu, wyjaśnia, że w ostatnich 2 latach udział czekolad tzw. dark w kategorii tabliczek jest na stabilnym poziomie i dynamika ich sprzedaży wyraźnie osłabła. Za to konsumenci chętniej kupują czekolady nadziewane (mleczne i deserowe).

Powołując się na dane MEMRB Katarzyna Kierach podaje, że w kategorii czekolad te nadziewane mają 38-proc. udział, a ich sprzedaż zwiększyła się 13,2 proc. (ilościowo, VII 2010 - VI 2011 vs. analogiczny okres rok wcześniej). Te z dodatkami miały 24-proc. udział i 4,6-proc. dynamikę sprzedaży. Pełne (38-proc. udział) odnotowały tylko 3-proc. wzrost sprzedaży.

Z kolei przy podziale rynku pod względem sprzedanych rodzajów tabliczek  z 79-proc. udziałem dominują czekolady mleczne, natomiast do gorzkich należy 15 proc. tego rynku.  Gorzka sprzedała się lepiej o ponad 7 proc., natomiast mleczna - o 8 proc.

Wawel zwiększył udział w rynku czekolad nadziewanych do 8,5 proc. w okresie VII 2010 - VI 2011 z 7,6 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej (ilościowo, MEMRB). Wawel może pochwalić się ponad 74-proc. wzrostem sprzedaży pralin monosmakowych (2010 r. vs. 2009 r., ilościowo, MEMRB). Dyrektor marketingu podkreśla, że w tym segmencie Wawel jest liderem z prawie 23-proc. udziałem. Natomiast w galaretkach w czekoladzie jest "silnym wiceliderem". Wawel sprzedał o 131,9 proc. więcej tych produktów (2010 vs. 2009), zdobywając ponad 27-proc. udział w segmencie galaretek w czekoladzie.

W jesiennej ofercie Wawelu znajdą się też produkty z odświeżoną szatą graficzną i w nowych wielkościach (czekolada nadziewana Truflowa, czekolada Michałki Białe). - Od kilku lat intensywnie rozwijamy ofertę karmelków - podkreśla Katarzyna Kierach. Jesienną nowością będą więc cukierki nadziewane Pomarańcza i Mięta.

Sezonowa propozycją jest też baton Krówkowy w mlecznej czekoladzie. - Odświeżyliśmy opakowania batonów, zarówno layout, jak i zwiększyliśmy komunikację logo firmy - mówi dyrektor marketingu Wawelu.

Do tzw. luzowej sprzedaży trafią Pastylki miętowe w indywidualnych opakowaniach. Katarzyna Kierach zapowiada telewizyjną kampanię reklamową od października do grudnia br.