Nowa strategia Kompanii

Kompania Piwowarska szuka sposobów na przełamanie sezonowości sprzedaży i ogólnej stagnacji na rynku.

Okres wiosenno-letni jest tradycyjnie najlepszym czasem dla kategorii piwa w Polsce. Kaprysy pogodowe ostatnich lat (powodzie, deszcze) i ogólna stagnacja sprzedażowa na rynku spowodowały jednak, że nawet w sezonie coraz trudniej o stabilny popyt na kategorię.

– Nie działamy już na rynku rosnącym i rozwijającym się, ale dojrzałym – przyznaje Jessica Spence, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej. – Teraz stawiamy sobie nowe cele, czyli innowacje i przełamanie sezonowości sprzedaży – mówi Jessica Spence.

W tym celu Kompania wprowadza Żubra Ciemnozłotego, który jest uzupełnieniem standardowego Żubra. Nowy produkt należy do najszybciej obecnie rosnącej kategorii piw, czyli piwa pszenicznego. – Sprzedaż tego segmentu rośnie w tempie 30 proc. rok do roku – mówi Jessica Spence.

Żubr Ciemnozłoty to piwo pszeniczne, ale o obniżonej goryczce. Poziom alkoholu jest w nim wyższy niż standardowych jasnych piw i wynosi 6,9 proc.

Jako edycja limitowana Żubr Ciemnozłoty jest dostępny w sprzedaży od września br. do lutego 2012 r. w trzech rodzajach opakowań: butelka, puszka oraz czteropak puszek (wszystko w opakowaniach 0,5 l). Produkt ma być dystrybuowany w gastronomii, hiper- i supermarketach oraz w wybranych delikatesach.

– Marka dostanie "potężne" wsparcie reklamowe, obejmujące TV, outdoor, internet i miejsca sprzedaży – zapowiada Marek Wziątek, marketing manager marki Żubr.

Jesienią na rynku pojawi się także nowy wariant piwa Redd's, czyli imitowana wersja kobiecego piwa żurawinowego – Redd's Cranberry. Na początku października ma być wprowadzony nowy, klasyczny weizen – Książęce Pszeniczne.