PGD stawia na marki własne
Dystrybutor wierzy, że realny jest 10-proc. udział marek własnych w sprzedaży.
Dziś marki własne dystrybutora generują około 5-7 proc. jego sprzedaży. Ich asortyment obejmuje głównie kategorie higieniczne i chemię gospodarczą w segmencie ekonomicznym i na średniej półce.
- Na półce dyskontowej mamy głównie produkty higieniczne, i to potraktowane punktowo. Nie tworzymy tutaj całych linii, chcemy tylko zapewnić najtańsze produkty w najważniejszych kategoriach – tłumaczy Marzena Gradecka. Główny nacisk firma kładzie na średnią – marżotwórczą – półkę i w tym zakresie zamierza rozwijać własne marki w przyszłości.
Dodatkowym wzmocnieniem dla marek własnych PGD ma być wdrażany właśnie przez dystrybutora program "półkowy”, w którym firma chce przekonać swoich klientów – niezależnych detalistów - do zadbania o ofertę kosmetyczno-chemiczną w ich sklepach i zaproponować im know-how w zakresie tworzenia takiej półki.