Emperia dłużej sprzedaje sklepy

Do 26 września Emperia daje sobie czas na wybór inwestora.

Tłumaczy to okresem wakacyjnym i prośbami zainteresowanych kupnem. Emperia chce sprzedać 233 sklepy sieci Stokrotka, Delima. Społem Tychy i Maro Markety. Bez nieruchomości wycenia je na 900 mln zł i zamierza uzyskać nie mniejszą sumę.

- Sprzedaż naszego segmentu detalicznego odbywa się na zasadzie procesu aukcyjnego, wybierzemy najlepszą ofertę - mówi Artur Kawa, prezes Emperii Holding. Dodaje, że gdyby oferty były zbyt niskie, sklepy nie zostaną sprzedane. Spółka podaje, że sklepami zainteresowanych jest kilkadziesiąt firm, zarówno inwestorzy branżowi, jak i finansowi.

W I połowie br. ruszyło 7 nowych Stokrotek, w tym roku ich sieć ma zwiększyć się w sumie o 20 sklepów. Pod koniec czerwca br. działały 184 placówki tej sieci. Natomiast do końca roku Emperia zamierza zamknąć 4 Delimy (sieć delikatesów).