Makarony Polskie poprawiają wyniki

Nadal jednak grupie nie udało się zamknąć półrocza zyskiem.

W I połowie 2011 r. Grupa Makarony Polskie zanotowała przychody w wysokości 115,8 mln zł, co oznacza 56-proc. wzrost w stosunku do I połowy 2010 r. Grupie nie udało się jednak wygenerować zysku netto. Jest za to strata w wysokości 325 tys. zł (w ub.r. grupa miała w tym okresie nieco ponad 2 mln zł zysku).

Jak tłumaczy Paweł Nowakowski, prezes zarządu Makaronów Polskich, trudności z osiągnięciem dodatniego wyniku finansowego to efekt m.in. "największego w historii kryzysu na rynku surowców". Chodzi o wzrost ceny mąki makaronowej, który w II połowie 2010 r. wyniósł ok. 70 proc. Negatywne tendencje utrzymały się również w I kw. 2011 r., ponieważ od stycznia do czerwca ceny wzrosły o 19 proc. w stosunku do i tak już wysokich cen z grudnia 2010 r.

Paweł Nowakowski zaznacza jednak, że poprawa wyników finansowych i tak jest widoczna, bo w samym II kw. 2011 r. Grupa wypracowała 458 tys. zł zysku netto w stosunku do 738 tys. zł straty w I kw. br.

- Wierzymy, że drugie półrocze będzie jeszcze lepsze dla Grupy, tym bardziej że jesteśmy w trakcie renegocjacji kontraktów z sieciami na korzystniejsze - mówi Paweł Nowakowski. Firma zamierza też czerpać profity z tytułu przejętej w lutym 2011 r. spółki Tenczynek.

- W drugim kwartale br. oferowaliśmy zaledwie jedną czwartą asortymentu Tenczynka. Z pełną ofertą powinniśmy wystartować w październiku - zakłada Paweł Nowakowski.

Przewidywane przychody ze sprzedaży produktów pod marką Tenczynek (m.in. dżemów) w 2012 r. wynieść mają 8-10 mln zł, a docelowo - 15 mln zł.