Żywiec Zdrój nie stracił, ale zyskał

Mimo fatalnej pogody w lipcu marka Żywiec Zdrój nie dość, że obroniła swoją pozycję lidera rynku wody butelkowej w Polsce, to jeszcze ją umocniła.

W okresie styczeń-lipiec 2011 vs. styczeń-lipiec 2010 sprzedaż wody niegazowanej czystej spadła w Polsce o niespełna 1 proc., a wody gazowanej o prawie 3 proc. – informuje Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych w Żywcu Zdroju. Wzrosła za to sprzedaż tzw. wody smakowej: niegazowanej o blisko 9 proc., a gazowanej o nieco ponad 6 proc.

– Gdybyśmy jednak rozpatrywali okres lipiec 2011 vs. lipiec 2010, to rzeczywiście zmiany są dużo bardziej widoczne, ponieważ sprzedaż wody czystej gazowanej spadła aż o 35 proc. – przyznaje Ilona Woźniak. Zastrzega jednak, że w tych trudnych dla branży warunkach Żywiec Zdrój wciąż odnotowuje wzrosty.

– W czerwcu pobiliśmy nawet własny rekord sprzedaży, a w lipcu, choć cała kategoria mocno spadła, nam udało nam się zwiększyć udział w rynku o 1 pkt proc. – podkreśla.

Było to możliwe dzięki lojalnej wobec marki grupie konsumentów, którzy kupują wodę Żywiec Zdrój przez cały rok, bez względu na pogodę. – Ta grupa klientów ma ogromny wpływ na wysoką rotację produktów pod marką Żywiec Zdrój, co potwierdzają detaliści – zapewnia Ilona Woźniak.

Powołując się na dane Nielsena z okresu I-VI 2011 r., podaje, że ilościowy udział w rynku wody w Polsce marki Żywiec Zdrój wynosi 22,9 proc. (rok temu 22,3 proc.), a wartościowy – 32,4 proc. (w ubiegłym roku także 32,4 proc.).