Więcej Nespresso

W Polsce nowe ekspresy do kawy, na świecie nowe sklepy.

Według danych GfK Polonia w Polsce segment ekspresów do systemów kawy porcjowanej jest najszybciej rozwijającym się segmentem w kategorii urządzeń do przygotowywania kawy. Na koniec czerwca 2011 r. rynek wart był 83 mln zł i 116 tys. szt. To o 36 proc. więcej niż rok wcześniej wartościowo i o 22 proc. więcej ilościowo.

- Marka Nespresso jest jednym z głównych graczy w tej kategorii i wciąż poprawia swoją pozycję, rosnąc szybciej niż sam segment. W pierwszej połowie 2011 r. marka podwoiła liczbę sprzedawanych maszyn w stosunku do roku poprzedniego – mówi Dariusz Rompa, country business manager w Nestlé Nespresso w Polsce.

Dodaje, że nowa maszyna Pixie została bardzo dobrze przyjęta przez polskich konsumentów, co obrazują dane GfK Polonia, pokazując prawie 30-proc. udział Nespresso w sprzedaży maszyn. W drugiej połowie roku najważniejszymi wydarzeniami będą premiery kolejnych ekspresów.

Na świecie segment kawy porcjowanej zdobył już 8 proc. całego rynku kawy.

W drugiej połowie 2011 r. Nestlé Nespresso nadal koncentrować się będzie na kształtowaniu i promowaniu kultury picia kawy na świecie. Spółka zamierza też rozbudować sieć detaliczną do ponad 250 sklepów (m.in. w Genewie, Berlinie, Paryżu i Auckland).