L'Oréal zwiększa sprzedaż i zysk

Jednak w Europie Środkowo-Wschodniej sprzedaż spadła.

Sprzedaż ogółem wyniosła 10,2 mld euro. Spośród czterech pionów kosmetyków produkty luksusowe L'Oréala przyniosły o 6,9 proc. większą sprzedaż niż rok wcześniej. O 4,5 proc. wzrosły produkty masowe, a przeznaczone dla profesjonalistów – o 4,2 proc. Stosunkowo najsłabiej rozwijała się sprzedaż w kategorii dermokosmetyków sprzedawanych w aptekach – wzrost o 3,2 proc.

Pod względem geograficznym największą dynamikę wzrostu zaprezentowały tzw. nowe rynki – głównie Ameryka Łacińska (wzrost o 18 proc.) oraz region Azji i Pacyfiku (+13,5 proc.). Jedynym regionem, w którym sprzedaż spadła, była Europa Środkowo-Wschodnia (-3,8 proc.). W komunikacie producent tłumaczy spadek trudnymi warunkami makroekonomicznymi oraz tym, że tradycyjnie nowe produkty w naszym regionie wprowadzane są w drugiej połowie roku.

Zysk operacyjny grupy wzrósł o 2 proc., do 1,7 mld euro, z czego największą zyskownością pochwalić się mogły dermokosmetyki. Spadła natomiast rentowność produktów dla profesjonalistów – z 21,2 proc. do 19,8 proc.