Słabe półrocze Carrefoura

Największy detalista Europy zmniejszył zysk operacyjny o 22 proc. i obniżył prognozę całorocznego zysku.

O 15 proc. spadną zyski Carrefoura w całym 2011 roku - ostrzegł koncern przy okazji publikacji półrocznych wyników grupy. Przyczyną są obniżki cen wprowadzone w celu odzyskania utraconych na rzecz konkurentów udziałów rynkowych, głównie we Francji, choć także w innych krajach Europy. Detalista już przed miesiącem przyznał, że popełnił taktyczny błąd, podnosząc ceny we Francji przed konkurentami, takimi jak E.Leclerc czy Auchan, którzy nie poszli w jego ślady.

Zysk operacyjny francuskiego lidera rynku spadł w pierwszym półroczu o 22 proc. do 772 mln euro. Kiepsko poradziła sobie Europa, dla której obciążeniem były rynki grecki i włoski. Spadki marży handlowej we Włoszech i w Grecji zostały częściowo zrekompensowane przez - jak podkreślił Lars Olofsson, szef Carrefoura - doskonałą dyscyplinę kosztów m.in. w Polsce.

Sprzedaż na Starym Kontynencie (bez Francji) spadła o prawie 4 proc., podczas gdy w Ameryce Łacińskiej wzrosła o 12,9 proc., a w Azji o 7,7 proc. W samej Francji wzrost sprzedaży wyniósł 1,6 proc. Ogółem sprzedaż wzrosła o 2,3 proc. do 39,6 mld euro.